Tuesday, May 5, 2009

Andai....


Andai
Andai aku diberi pilihanDah tentu dirimu yang kuinginkanTapi semuanya kuasa tuhanKita hambanya hanya merancangAku selalu berdoaAgar tuhan memberkati dirikuDan juga dirimuAku juga selalu berharapAgar kau sedar akan kehadirankuBila mata kita saling berpandanganAku tak dapat mengawal perasaanIngin sahaja aku melonjak kegembiraanAku terpaksa menafikanPerasaanku pada teman-temanKerana aku malu jika kita berhadapanKalau aku dibenarkanMeluahkan isi hatiku padamuAkan kulakukanAsalkan dirimu menerimaku seadanyaKerana hati ini sering terlukaKerana mereka yang suka mengungkit kisah silamku

em....


em....

Kuberjalan di suatu laluanKu takpasti manakah arah tujuanYang ku tahu hidup perlu diteruskanWalaupun kini kudengar kata-kata tohmahanYang bisa dan memedihkanTapi itulah yang dinamakan kehidupanKumemerhatikan kejadian alamMelihat kebesaran tuhanLalu terpancar cahaya keinsafanTapi mengapa masih ada yang butaTidak menghargai nikmat kurniannyaSedangkan kita hanyalah hambaDaripada tanah kita terciptaSesungguhnya aku pasrahJika ditimpa oleh musibahItulah dugaan yang harus diterimaOleh setiap insan yang bernama hambaKiniku tahu manakah arah tujuku,Menghadap yang esa itulah yang akan berlaku,Tiada siapa yang dapat menjauhiTakdir yang ditentukan ilahi

Kalau bukan untuk diriku,Usah dimerkan,

Memang benar stiap perkara adalah dugaan,Tetapi bila berkaitan hati dan perasaan,Kesannya begitu mendalam,Mungkin dahulu ianya tak begitu terasa,Tapi semakin aku meniti usia,Semakin terasa setiap kejadian yang menimpa,Semakin terguris hati ini,Terkadang aku menangis bila mengenangkan keadaan begini,Sedih sentiasa menyelubungi diri,Bila berkenaan hati,Ia terlalu pedih untuk dihadapi,Kini aku merintih kepedihan,Ternyata kuasa dan takdir tanganMu tuhan.

kerna cinta kita sanggup buat apa sahaja termasuk membinasakan diri kita....
pernah dulu aku kecewa... hanya tuhan yang maha mengetahui betapa kecewanya aku dalam hidup ni... rasa macam semuanya dah musnah... aku fikir pintu kebahagiaan memang dah tertutup untuk aku dan aku menganggap yang aku tak akan temui sesiapa lagi.... namun akhirnya datang seorang insan yang aku anggap malaikat cinta meniupkan kasih sayang sehingga aku terlupa siapa diri aku... sesungguhnya satu ungkapan sahaja yang boleh aku gamabarkan tentang perhubungai ini... 'BAHAGIA'. Kutatang pehubungan itu bagai minyak yang penuh dan kusangka ia akan menjadi yang terakhir walaupun ia bukan yang pertama. namun sekali lagi aku kecewa... kecewa yang tiada batasnya... aku pernah cuba untuk mencederakan diriku... BUNUH DIRI. itu lebih sesuaikan... berjenis-jenis ubat yang aku telan tapi Allah maha berkuasa.. mungkin belum tiba masanya aku meninggalkan dunia ini.... haih... apa yang mampu aku lakukan hanya pasrah kepada keadaan... namun sepanjang detik-detik malang hidup aku itu... aku masih terasa sebuah kasih sayang yang amat menenangkan...iaitu kasih dan sayang dari Allah s.w.t... Dia maha agung dan berkuasa. walaupun aku banyak melakukan dosa... namun aku yakin Dia masih menemaniku dan tidak pernah letih mendengar rintihanku... terima kasih tuhan... moga satu hari nanti kau bukakan pintu kebahagiaan yang hakiki buat diri ini....aminnn...

Monday, May 4, 2009

LoW

LuV dis SOng. remind me....to someone... dat i lurve...



Lyrics

frens...




inilah kengkawan org y sejati...hehe
for ur infrmtion..ni sume geng org maser kat uitm dungun dulu...
pic ni maser kitorang part 5.. em, las sem la kirenye.. sebab part 6 kitorang da bla g praktikal...banyak sgt kenangan manis...
pic ni jugak mase kitorang g 'melencong' ke uitm Melaka.. besh gler! enjoy abeh. gle begambor r maser tu.. lagi2 si yuyu izyan tuh..huahua (jgan mara u..) hehe.. almaklum lah hp kami samer.. so, aper lagi, detik manis jgn dibazir begitu saje kan... walaupun maser ni, group d esoknye ader test, n group kami ader test plak hari seterusnye... nk enjoy pnye pasal pegi je larh..aleh2 result, hancus tapi kitorang cover balik ble final...hehe
pandai2 la nak idupkan...