Thursday, July 22, 2010

Namun aku tak sehebat mereka....

Tahukah...
aku tak sehebat mereka...
aku tak seindah mereka...
aku tak secantik mereka...
aku tak serupawan mereka...
aku tak sepandai mereka...
aku bukanlah mereka...
dan yang pasti...
aku tak mampu menjadi mereka...
namun...
kau pinginkan kehebatan mereka...
kau pinginkan keindahan mereka...
kau pinginkan kecantikan mereka...
kau pinginkan kerupawan mereka...
kau pinginkan kepandaian mereka..
kau pinginkan mereka...
maka itu...
kau inginkan aku hebat seperti mereka...
kau inginkan aku indah seperti mereka...
kau inginkan aku cantik seperti mereka...
kau inginkan aku rupawan seperti mereka...
kau inginkan aku pandai seperti mereka...
kau inginkan aku seperti mereka...
malangnya...
kau miliki aku yang tak sehebat mereka...
kau miliki aku yang tak seindah mereka...
kau miliki aku yang tak secantik mereka...
kau miliki aku yang tak serupawan mereka...
kau miliki aku yang tak sepandai mereka...
kau miliki aku yang tak seperti mereka...
tapi..
adakah mereka cinta padamu seperti aku...
adakah mereka sayang padamu seperti aku...
adakah mereka kasih padamu seperti aku...
adakah mereka rindu padamu seperti aku...
adakah mereka suka padamu seperti aku...
oleh itu...
berilarh aku kepastian..
sama ada kau memerlukan kehebatan, keindahan, kecantikan, kerupawan dan kepandaian daripada mereka...
ataupun..
cinta, sayang, kasih dan rindu daripada diriku...
fikirkanlah...
dan nilaikanlah...

No comments: