Tuesday, August 3, 2010

Aku dan Pekerjaanku

PA stand for Personal Assistant.. atau senang cite akuni secretary kepada Timbalan Pengarah.. Currently, I luv my job. Better den b4. So, almost sampai ke tahap work satisfaction.. cume aku sentiasa mahukan kerja yang lebih...lebih dan lebih.. supaya dapat membaiki mutu serta kualiti kerja aku.. aku sangat2 respect kat bos aku, Mr Kamal..Sangat baek dapat bos seperti dia, tak cerewet dan boleh toleransi..at dis moment, die tade cos menghadiri Graduation Day anak dia di Kolej Timur Tengah. Congrats to Najmi.. =)
Even aku hanya secretary, aku percaya tugas dan tanggungjawab yang diamanahkan sedikit sebanyak dapat membantu pihak MARA mencapai matlamat. Setiap mereka-mereka yang bekerja disini juga mempunyai kepentingan yang tersendiri terhadap MARA dan begitu juga sebaliknya. walaupun ada diantara mereka hanyalah kerani, tapi aku dapat lihat, tanpa mereka oranisasi ini tidak dapat berjalan dengan lancar dan objektif yang ingin dicapai tak kan dapat! trust me! so, jangan pandang rendah pada mereka-meraka ini (mengikut pengalaman). Dalam usaha untuk membantu usahawan-usahawan bumiputera, pelajar-pelajar yang cerdik pandai, masa dan tenaga juga terpaksa dikorbankan. Masa kini aku dapat lihat, banyak usahawan lahir bagaikan cendawan. Bijak mengatur strategi dalam perniagaan.Di MARA ni, Kebanyakan mereka mendapat bantuan berupa nasihat dan kewangan daripada pihak MARA begitu juga pelajar-pelajar di luar sana. Begitula sedikit sebanyak yang aku tau sepanjang 7 bulan aku berkhidmat kat sini walopun tak bape nak related ngan story aku sebagai seorang PA (haha)- cuma rasa hot tetiba ble ade sesetengah yang bias.. mentang2 la orang tu N17 jer tapi pandang rendah kat dier..ko tau tak, yang dier tu leh wat keje better den ko! (aku marah!)Therefore, I'm proud to be Mr Kamal's Secretary..and being a part of Kesuma's member (Kelab Setiausaha MARA)
p/s: peace no war

No comments: