Thursday, August 5, 2010

Tahlil

salam sume...
di pagi jumaat yang indah ni, aku ucapkan semoga kita semua diberkati dan dirahmati Allah S.W.T. Bulan ramadhan pun nak dekat dah..so, aku wish selamat berpuasa kepada semua.. semoga kita redha dan ikhlas dalam menjalankan ibadat kepada Allah.
Semalam, rumah aku ada buat kenduri tahlil dan doa selamat kecil-kecilan. agak penat pada mulanya memandangkan kondisi aku yang macam nak demam, dan juga tut...(pada ari yg pertama). saket2 pinggang, abang aku yang sorang tu asek tido je keje die.. (suke ati larh). namun, sume pun da settle. kalo sama-sama buat, cepat je siap kan? Sayang semalam aku tak leh join baca yaasin atas sebab-sebab tertentu, tapi aku ambik berkat..dengar larh..elok2 aku saket2 petang tu, malam pulak jadi ok..sempat jugak aku p basuh sume pinggan (aku suker basoh pggan-faveret keje umah). lastly sumenyer da selamat siap...hehe.. lega sangat..tak banyak sangat keje...
semalampun mak ngan ayah aku ambik pluang tido kat lua.. angin kuat..syok jer.. aku nak join sekaki, tapi cam telampau letey nak angkat2 batal larh... so aku terus tetido kat katil..
so...semalam berakhir dengan selamatnya..dan arini, sebentar lagi...sedang semua lelaki mengerjakan solat jumaat, aku dan rombonganku pergi sogo dan nagoya...bli kaen.. (hehe).
ok, bubye..
p/s: walopun gaji da abeh, namun aku akan terus 'bejalan' ~hehe~

No comments: