Tuesday, October 26, 2010

Kasih Seorang Ayah...


Cerita ini sudah berlalu agak lamer..
minggu lepas kot..hehe
nk citer jugak!
tapi..
cebaknyer...
uuuuu..
~
~
~
Aritu ayah ngan mak nak masak kari terung n talapia..
tapi..aku ni memang tak bape nak minat ikan2 nih..
(milih btol)
so, aku malas nak makan..
smalam mak aku masak tomyam..
sedap wooo..
bape kali aku blasah tomyam itu.. tq mak..muahhx!
tetibe, mak aku teraser nk p kedai bli smething..
time tu
aku dok mengomel..
" adik tamo makan...tak minat la yah....
adik nak cam semalam...nak tomyam.."
ayah aku balas..
"nk tomyam ker..?"
"nak yah..nak.."
"tapi arini tinggal rangka ayam jer..."
"buley larh...belasah jer"
"yah(mak aku) pegi la bli barang nak buat tomyam.."
aku pun sengih...hehe..nak masak lagi..
tapi.. kalo arapkan aku, memang tak reti masak tomyam....
sape yang nak masak?
?
?
Setibeje mak kat umah...
aku pulak semaken leka kat dpan tv..
tengok cite CHINTA...
layan seh...
tetibe mak panggil
"ey, p la potong bawang...ayah masak kat dapor tu, die bareng je tau..!"
"ha?, ayah masak ker mak? ayah masak tu adik?"
hehe....aku lekas2 bangun pastu p potong bawang.
aku usha ayah masak..da nak siap pun, tinggal tabur bawang jer...
heheh..(sebak aku tengok)..
(time menaip ni pun, da ngalir2 air mata aku..syg ayah ngan mak sgt2)
aku pun sambung tgk tv..
pastu ayh pun panggi..
"p tengok kat dapor tu..da nak masak da..nnt padam api.."
"time kaseh yah..sayang ayah...hehe"
~
~
~
petang tu abg rizal balek..aku inform die siap2!
"jangan usik tomyam tu! itu ayah masak tuk adik!"
hehehe... bangga!
alarh...cakap jer...tapi kitorang share sesamer..
kos ayah n mak da makan kari talapia..
so...
nk kater aper eh?
HAPPY FAMILY
~
~
~
~

kuah jer!
ok, ade jerawat disitu
En Radin da tegor!!!
siap zoom pic ni lagi! ceh!

Tomyam itu!
yummy!!!!
Orite mamam dulu..
Ok, abeh da..
aku nk maen game k..
da.....
~
~
~

No comments: