Monday, August 8, 2011

Cheese Pudding With Oreo

Salam satu Malaysia
Salam Ramadhan Salam Keberkatan
~
semalam setelah terliur melihat dessert yang dibuat oleh Mrs VIP
akhirnya dengan semangat y bekobar-kobar
aku pun menerjah ke sogo mencari bahan2 tuk resepi itu..
dan secare tak langsung
aku berjaya menghasut izzati tuk join try masakan ni..
heeee
~
~
resepi die begini..mudah jer....
gini yer...
bahan A
1 plastik agar2
sedikit gula (ala bajet2 buat agar2-manis2 buahje)
bahan B
biskut cheese (better beli biskut ritz y cover merah tu-blend halus2 dulu)
1 tin susu cair ideal
1/2 tin susu pekan f&n
*optional nak pilih susu brand ape2
3 biji telur
1/4 butter ( aku gune buttercup-sedapp)
1 sudu besar tepung custard (aku ske brand bird)
bahan C
biskut oreo (dibuang creamnyer..)

Step seterusnya..
bahan A tu korang masak cam besar kat atas api yang sedang hangat
bahan B pulak korang blend dulu telur ayam kemudian blend together sume bahan B
pastu..korang masukkan sume bahan B yang dah di blend tu ke dalam adunan agar2 tadi but make sure gula n agar2 da sebati tau.. kemudian gaul larh, jangan tinggal, nnt die beketul!
bile siap, masukkan bekas ikut suke memasing k..
oleh kerana ini untuk santapan keluarga..aku gune loyang agar2 mak aku jer
kemudian...korang slice by slice kan adunan tadi dengan biskut oreo..
~
~
ha...
cam gambar kat bawah ni...

~
~
bile da sejuk dia akan jadi begini..
~
~
yang dihidang...
*tak seimbang pulak oreo tu..heee, takpe 1st time!
~
~
suku mase pertama
~
~
suku maser terakhir
*time sahur
ini portion aku..kene asengkan takut tak sempat raser..heee
orite!
bereh!
Dear Izzati... silalarh cube cepat2 sebab sedap ooooo
Dear Mrs VIP , thanx banyak2 k!!!!! muahhh!
Dear ygyg, sori tp malam kang saye bagi awak raser k...
~
~

5 comments:

NuR IzZaTi said...

tliur aku masssss............. silap2 balik kang aku trus wat.. mcm x sempat dah nak tggu ujung mggu!

Eifa said...

cik kiahh teringinn la pulakkkkkkk

Cik Kiah said...

moh le cube...sodap nih...!

Munna said...

adddoooiii lapaq!

Cik Kiah said...

silakanlarh cik munna oit...